Skip to main content

Jak wybrać hotel na wyjazd służbowy?

Dodaj komentarz

Służbowy wyjazd bardzo często wiąże się z noclegiem, także w Polsce, nie mówiąc już o delegacji za granicę. A to oznacza, że delegacja będzie składała się z co najmniej dwóch obszarów pobytu: rozmów służbowych, czyli realizacji podstawowego celu wyjazdu oraz pobytu po zakończeniu części związanej z pracą. Nawet wtedy, gdy delegacja wiąże się z rozmowami mniej oficjalnymi, w warunkach bardziej przyjaznych, to i tak cały czas pozostaje do zagospodarowania część hotelowa. 

Spotkanie biznesowe w hotelu Estera w Krakowie

W jaki sposób wybieramy hotel w delegacji? 

Osoba, która ma doświadczenie w organizacji wyjazdów służbowych wypracowuje sobie z czasem określone kryteria wyboru hotelu. Najlepiej zacząć  od ustalenia głównego trójkąta na mapie miasta. Trzeba zaznaczyć miejsce podstawowego dla nas ośrodka transportu: lotniska, dworca kolejowego, lądowiska dla śmigłowca. Następnym punktem będą miejsca spotkań służbowych, najważniejszych czyli tych najdłuższych i najmocniej angażujących. Do tego warto dołączyć chociaż jeden punkt wyłącznie z uwagi na prywatne zainteresowania. Dopiero wtedy, w obrębie tych punktów szukamy hotelu. Należy również pamiętać, aby hotel znajdował się możliwie najbliżej centrum miasta. W popularnym ośrodku biznesowym, jakim jest Kraków, idealnie sprawdzi się hotel na Kazimierzu, tak jak hotel Estera, z którego ofertą zapoznać możemy się na oficjalnej stronie internetowej. Zaciszny klimat Kazimierza, w połączeniu z pobliskimi atrakcjami miasta z pewnością będzie sprzyjał rozmowom biznesowym.

Dobrze jest też sprawdzić, o której godzinie należy z hotelu wyjechać po zakończeniu pobytu, by dotrzeć na czas na samolot czy pociąg. Nawet jadąc w delegację samochodem warto sprawdzić odległość od wylotu z dużego miasta, w stosunku do planowanej godziny wyjazdu. 

Czas pracy i czas wypoczynku w delegacji

Gdy zaznaczyliśmy już na mapie trójkąt naszego pobytu, dopiero wtedy możemy przystąpić do szukania optymalnego hotelu, uruchamiając kolejne kryteria wyboru, czyli standard hotelu i zakres usług, jakie hotel oferuje w cenie pobytu oraz zakres usług płatnych, ale cały czas w obiekcie hotelowym. W pierwszej kolejności należy sprawdzić warunki korzystania z internetu, chociaż w większości hoteli powyżej podstawowego standardu dostępne jest już bezpłatnie wi-fi i nie ma ograniczeń przesyłu danych, ale oczywiście zawsze warto to zweryfikować. Dobrze jest również sprawdzić na stronie, jak wyglądają pokoje hotelowe i czy jest wśród nich oficjalny podział pod kątem standardu. Po całym dniu, albo kilku pracy, jakość pokoju ma znaczenie, nawet wtedy, gdy spędza się w nim tylko późny wieczór i noc. Zupełnie inaczej znosi się trudy delegacji, szczególnie tej intensywnej, gdy w pokoju jest nieskazitelnie czysto, w tle gra muzyka a prysznic czy wanna kusi ciepłą kąpielą.

Pokój hotelowy w hotelu Estera w Krakowie

W delegacji po pracy

Kolejnym, niezwykle ważnym kryterium wyboru hotelu jest oferta usług dodatkowych, skierowanych do gości hotelu. Dla wielu osób przebywających w delegacji znaczenie będzie miała kuchnia preferowana w danym obiekcie. Smaczne śniadanie pozwoli na komfortowe funkcjonowanie przez wiele godzin pracy, a kolacja w hotelu to często konieczność. W zależności od wykonywanych zadań podczas delegacji dobrze jest mieć pewność, że hotel prowadzi nocny serwis i dostarcza posiłek, choćby skromny, do pokoju hotelowego. 

Logistyka i serwis

Podróżując często po Polsce i Europie w sprawach służbowych, w pewnym momencie nabieramy doświadczenia w wyborze hotelu. I właśnie doświadczenie pozwala nam określić czego możemy spodziewać się po każdym z hoteli. Szybko nauczymy się funkcjonowania recepcji, logistyki wymeldowania i meldunku. Hotel nigdy nie będzie przypominał nam domu podczas służbowego wyjazdu, ale też nie taka jest jego rola. 

Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Dodaj pierwszy komentarz.